Regulamin Telefonicznych Porad Medycznych Salve
§1
Postanowienia ogólne - Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania przez SALVE sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Łodzi umów o świadczenie medyczne w formie Telefonicznej Porady Medycznej (Teleporada), w tym w szczególności określa:
- sposób składania zamówień na Teleporady i rejestracji Pacjentów;
- zasady regulowania przez Pacjenta opłat za świadczenie usługi Teleporady;
- podstawowe zasady dotyczące przetwarzania przez Świadczeniodawcę danych osobowych Pacjentów, które zostały uszczegółowione w Polityce prywatności;
- tryb zgłaszania reklamacji.
- Do Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, a w szczególności następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne;
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej również: „RODO”),
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
§2
Definicje Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Świadczeniodawca – SALVE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, z siedzibą w Łodzi przy ul. A. Struga 3, 90-420 Łódź, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi pod nr KRS 0000698428, NIP 7251730840, REGON 472181467.
- Telefoniczna Porada Medyczna (Teleporada) – porada medyczna udzielana Pacjentowi przez lekarzy wybranych specjalizacji w formie rozmowy telefonicznej.
- Pacjent – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Teleporady, lub osoba fizyczna nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnej w imieniu umowę o świadczenie medycznie w formie Teleporady zawiera przedstawiciel ustawowy.
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
- Dane osobowe wrażliwe – dane osobowe podlegające szczególnej ochronie w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, np. dane dotyczące stanu zdrowia.
- Opłata – należność uiszczana przez Pacjenta bezpośrednio po złożeniu Zamówienia i przed wykonaniem Usługi medycznej, której wysokość określona jest w Cenniku dostępnym na stronie www.salve.pl.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Telefonicznych Porad Medycznych Salve.
- System Rejestracji – system do umawiania, odwoływania, rejestracji danych oraz prowadzenia ewidencji Pacjentów korzystających z usług świadczących przez Świadczeniodawcę.
- Zamówienie – propozycja skorzystania z Teleporad złożona przez Pacjenta w formie elektronicznej za pomocą wysłanej wiadomości e-mail na adres: centrum.telefoniczne@salve.pl lub w formie ustnej za pomocą zgłoszenia telefonicznego pod numerem Infolinii Salve: 42/ 633 78 01, 42/ 633 56 61 w godzinach pracy infolinii.
§3
Wymogi prawne - Każdy Pacjent przed skorzystaniem z Teleporady jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Regulamin w formie elektronicznej jest dostępny bezpłatnie na stronie internetowej www.salve.pl w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Na wniosek Pacjenta Regulamin może zostać wysłany na podany przez niego adres e-mail.
- Złożenie Zamówienia na Teleporadę jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Pacjenta na udzielenie Teleporady, a także na przestrzeganie zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że nieznajomość zasad określonych w niniejszym Regulaminie nie jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń lub reklamacji.
- Każdy Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
- Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Świadczeniodawcy lub innych oraz które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.
- Akceptując Regulamin, Pacjent uwzględnia okoliczność, że usługi świadczone są za pomocą środków komunikacji telefonicznej, prowadzonej przez Świadczeniodawcę w celu realizacji Usługi Telemedycznej.
§4
Wymogi techniczne - Aby odbyć Teleporadę Pacjent musi mieć dostęp do telefonu. W przypadku złożenia Zamówienia mailowo Pacjent musi mieć dostęp do sieci Internet oraz posiadać adres e-mail.
- Pacjent ponosi koszty wynikające z korzystania ze środków komunikacji elektronicznej, niezbędnych do skorzystania z Teleporady wg cennika operatora, świadczącego na rzecz Pacjenta usługi telekomunikacyjne.
§5
Zasady świadczenia usługi - Pacjent może złożyć Zamówienie na Teleporadę:
- telefoniczne – dzwoniąc na numer: 42 / 633 78 01 lub 42/ 633 56 61 w godz. pracy Infolinii Świadczeniodawcy: pn-pt 7:00 – 20:30; sb 7:00 – 18:00; nd 9:00 – 15:00. Aktualne godziny pracy infolinii dostępne są na stronie www.salve.pl.
- mailowo – wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: centrum.telefoniczne@salve.pl.
- Poprzez złożenie zamówienia na Teleporadę, Pacjent zapewnia i oświadcza, iż zapoznał się i zaakceptował bez wyjątków treść Regulaminu.
- Składając Zamówienie na Teleporadę Pacjent wyraża zgodę na udzielenie świadczenia medycznego.
- Korzystanie z Teleporad przez Pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na to, by informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach Teleporady z lekarzem zostały umieszczone w jego dokumentacji medycznej.
- Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, jak również za wskazany adres e-mail oraz za ewentualne naruszenie praw osób trzecich w związku z wprowadzonym adresem e-mail. Wszelkie treści przesłane ze wskazanego adresu e-mail, będą przypisane Pacjentowi.
- Chcąc skorzystać z usług Teleporad, Pacjent powinien, podać dane wymagane do zamówienia usługi, w szczególności:
- zadeklarować, czy z Teleporady korzystać będzie Pacjent powyżej czy poniżej 6 lat / w jakim wieku jest Pacjent;
- wskazać specjalistę, u którego chce odbyć Teleporadę;
- wskazać podstawowe objawy;
- podać dane Pacjenta: imię, nazwisko, nr PESEL, adres, numer telefonu (numer telefonu z prefiksem +48), adres e-mail.
- Konsultant Infolinii Salve, potwierdza telefonicznie lub mailowo dostępność zamówionej usługi medycznej w formie Teleporady:
- Dokonuje weryfikacji danych Pacjenta w przypadku, gdy dane Pacjenta istnieją już w Systemie Rejestracji lub dokonuje zapisu danych w Systemie Rejestracji w przypadku nowego Pacjenta,
- dokonuje rezerwacji w Systemie Rejestracji terminu zamówionej Teleporady dla Pacjenta,
- przekazuje Pacjentowi informację o terminie zamówionej Teleporady podając datę oraz przedział czasowy, w którym lekarz skontaktuje się z Pacjentem.
- Po złożeniu zamówienia, Pacjent zobowiązany jest do uregulowania Opłaty za usługę Teleporady. Opłata dokonywana jest przelewem na konto bankowe: 18 1240 3015 1111 0000 3412 7744, tytułem: Teleporada / imię i nazwisko Pacjenta / data Teleporady lub za pomocą operatora płatności mobilnych Przelewy24.
- Pacjent zobowiązany jest do przesłania potwierdzenia przelewu na adres e-mail: centrum.telefoniczne@salve.pl. W tytule maila należy wpisać: Teleporada / imię i nazwisko Pacjenta / data Teleporady
- Usługa Teleporady może być wykonana z chwilą otrzymania potwierdzenia dokonania przelewu przez Pacjenta wysłanego na adres mailowy podany w pkt 98 powyżej. W przypadku braku potwierdzenia dokonania przelewu, usługa Teleporady nie będzie realizowana.
- Po dokonaniu czynności zawartych w paragrafie 4 pkt 1-9, lekarz telefonuje do Pacjenta na wskazany przez niego numer telefonu i identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych od Pacjenta danych: numer PESEL, imię i nazwisko. Po identyfikacji Pacjenta następuje udzielenie Teleporady.
- Jeśli stan zdrowia Pacjenta lub zgłaszany problem tego wymaga, w trakcie Teleporady, lekarz ma prawo zdecydować o konieczności odbycia przez Pacjenta wizyty, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.
- Czas trwania Teleporady to maksymalnie 10 minut. Po upływie określonego czasu lekarz lub położna mogą poprosić Pacjenta o rozłączenie.
- Opłata zostanie zwrócona Pacjentowi w następujących przypadkach:
- w przypadku niepodjęcia lub odstąpienia od leczenia Pacjenta przez lekarza w oparciu o art. 38 Ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty lub powstrzymania się od wykonania świadczeń zdrowotnych niezgodnych z jego sumieniem w oparciu o art. 39 tejże Ustawy;
- w przypadku niewykonania usługi Teleporady z przyczyn niezależnych od Pacjenta mimo przyjęcia Zamówienia;
- w przypadku wykonania usługi Teleporady niezgodnie z Zamówieniem, co zostanie potwierdzone pisemną reklamacją Pacjenta uwzględnioną przez Świadczeniodawcę.
- Opłata zostanie zwrócona przelewem na konto Pacjenta w terminie 14 dni roboczych od stwierdzenia przez Świadczeniodawcę zasadności zwrotu należności.
- W przypadku przyjęcia Zamówienia i braku realizacji usługi Teleporady, nie ma możliwości zwrotu opłaty jeśli niewykonanie usługi nastąpi z winy Pacjenta.
- Opłata w wysokości zgodnej z Cennikiem obejmuje całość należności za wykonaną Teleporadę wraz ze wszystkimi kosztami z nią związanymi.
§6
Zakres usług medycznych i odpowiedzialność - Zakres usług medycznych oferowanych oraz usług wyłączonych w ramach Teleporady określony jest na stronie www.salve.pl oraz w niemniejszym Regulaminie.
- W ramach Teleporad lekarz może:
- udzielić porady medycznej i w uzasadnionych przypadkach wystawić e-Receptę lub e-Skierowanie. Decyzję o wypisaniu e-Recepty lub e-Skierowania zawsze podejmuje lekarz udzielający porady. W przypadku wystawiania e-Recept na leki refundowane lekarz zweryfikuje ubezpieczenie zdrowotne w systemie eWUŚ. W przypadku, gdy NFZ nie potwierdzi ubezpieczenia lekarz wypisze recepty z odpłatnością 100%,
- mieć wgląd w dokumentację medyczną Pacjenta, jeśli leczył się on wcześniej w placówkach Świadczeniodawcy i został zarejestrowany w Systemie Rejestracji,
- dokonać wpisu z przebiegu porady w dokumentację medyczną Pacjenta w Systemie Rejestracji,
- w uzasadnionych przypadkach wystawić e-Zwolnienie. Decyzję o wypisaniu e-Zwolnienia zawsze podejmuje lekarz udzielający porady,
- udzielić informacji na temat przyjmowanych leków.
- W ramach Teleporad lekarz nie ma możliwości:
- wystawienia skierowań na badania i konsultacje w ramach NFZ,
- wydania innego zaświadczenia lekarskiego, niż wymienione w paragraf 6 pkt. 2 powyżej,
- umówienia wizyty w placówkach Świadczeniodawcy lub innych, za wyjątkiem Teleporad i wizyt w placówce Świadczeniodawcy, realizowanych przez niego samego.
- wezwania pogotowia ratunkowego.
- Teleporady nie są udzielane m.in. w następujących przypadkach:
- utrata przytomności,
- nagła duszność,
- nagła utrata kontaktu,
- silne krwawienie,
- poważny uraz,
- drgawki,
- nagły bardzo silny ból głowy,
- nagły silny ból w klatce piersiowej,
- nagły silny ból brzucha,
- poród,
- zatrucie gazami lub lekami,
- porażenie prądem,
- wypadek komunikacyjny,
- pobudzenie, zachowana agresywne, nagła choroba psychiczna,
- inne stany wymagające wezwania karetki pogotowia lub hospitalizacji,
- stany wymagające użycia specjalistycznego sprzętu medycznego.
- Świadczeniodawca zastrzega sobie prawo do zmiany zakresów usług oferowanych i wyłączonych według własnego uznania. O zmianie tej Świadczeniodawca informować będzie na stronie www.salve.pl i w niniejszym Regulaminie.
- Świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- szkody wynikające z podania przez Pacjenta danych niezgodnych ze stanem faktycznym, niekompletnych, nieaktualnych lub przemilczeniem przez Pacjenta informacji istotnych z punktu widzenia udzielanej Teleporady;
- szkody wynikające z przerwania Teleporady na skutek okoliczności niezależnych od Świadczeniodawcy;
- podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.
§7
Reklamacje
- Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą Teleporady pisemnie na adres e-mail: centrum.telefoniczne@salve.pl.
- W przypadku reklamacji powinna ona zawierać następujące dane:
- imię i nazwisko Pacjenta;
- dane kontaktowe: numer telefonu i adres e-mail;
- opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji (w tym m.in. datę Teleporady i nazwisko lekarza prowadzącego Teleporadę).
- Reklamacje będą rozpatrywane najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych od daty przesłania reklamacji na podany powyżej adres e-mail. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Świadczeniodawca poinformuje Pacjenta na wskazany przez niego adres e-mail. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Świadczeniodawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Pacjenta przedłuża okres rozpatrywania reklamacji. Rozpatrzenie reklamacji ma charakter ostateczny.
§8
Klauzula RODO - Administratorem danych osobowych Pacjentów jest Świadczeniodawca.
- Świadczeniodawca wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
- Podanie Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu skorzystania z Teleporady.
- W celu przyjęcia Zamówienia i wykonania Teleporady konieczne jest podanie następujących danych:
- imię, nazwisko, nr PESEL, adres, numer telefonu(z prefiksem +48), adres e-mail.
- Dane osobowe Pacjentów przetwarzane będą w następujących celach:
- Realizacja umowy na świadczenie usług – art. 6 ust. 1 lit. B RODO,
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych i usług medycznych, ochrona zdrowia, profilaktyka zdrowotna oraz zarządzanie udzielaniem tych usług. Takie przetwarzanie regulowane jest przez przepisy prawa, w szczególności: ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – art. 9 ust. 2 lit. H RODO;
- Prowadzenia rozliczeń finansowych, podatkowych i archiwizacja tych danych – art. 6 ust. 1 lit. C RODO,
- Dochodzenie roszczeń, obrona przed roszczeniami i obsługa reklamacji, co stanowi przetwarzanie danych w uzasadnionym interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. F RODO
- Pacjent ma prawo, jeśli przepisy prawa, m.in. ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nie wskazują inaczej, ma prawo:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy zajdą przesłanki z art. 21 RODO
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jednakże uniemożliwi świadczenie przez nas usług,
- przenoszenia danych
- wniesienia skargi do organu nadzorczego
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- usunięcia swoich danych osobowych
- sprostowania swoich danych osobowych
W celu wykonania powyższych uprawnień należy skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych poprzez e-mail na adres iod@salve.pl lub poprzez pocztę tradycyjną pisząc na adres Świadczeniodawcy.
- W pozostałym zakresie zasady przetwarzania danych Pacjenta opisuje Polityka Prywatności dostępna na stronie internetowej: https://salve.pl/salve/polityka-prywatnosci/.
Pobierz regulamin w PDF